Clara Culottes in Corduroy


Als ik het de vorige keer al een van mijn meest genaaide patronen noemde, dan is het pleit nu wel helemaal beslecht: dochterlief kreeg nog een paar Clara-culottes. Nu de warmere dagen weer helemaal achter ons liggen, besloot ik namelijk om meteen ook een winterse versie te maken.



Hetzelfde patroon dus, maar weer een compleet andere broek. Een exemplaar in ribvelours oftewel corduroy zou het worden. Het voordeel van mijn immense stoffenvoorraad is dat we keuze hadden uit wel vijf soorten ribfluweel, gekocht en geërfd, maar dochterlief ging resoluut voor de restlap van deze jurk. En ik kan haar geen ongelijk geven: de kleur is weer terug van weggeweest en mijn innerlijke zuinigaard maakte een sprongetje omdat de lap nog precies groot genoeg was. En dan bedoel ik echt precies!



De linten zijn te dik en net te kort voor een strik, maar eigenlijk is een gewone knoop ook mooier. Moest ik nog een winterversie maken, dan zou ik de broek nog wel een paar centimeters verlengen, maar verder zijn we allebei weer supercontent (en ik stiekem ook jaloers)!


Patroon: Clara Culotte & ShortWISJ Designs.
Stof: koningsblauwe corduroy met een heel subtiel en onmogelijk te fotograferen motiefje in, Pauli.

2 opmerkingen

  1. Zalig! Ik krijg meteen zin om ook een Clara te naaien :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moest het patroon in mijn maat bestaan, ik was er al aan begonnen!

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.