Een Clara Culotte (ook wel 'brede flodderbroek' genoemd)


"Ik wil graag zo'n brede flodderbroek, mama! Met zakken!" Dat was haar antwoord toen ik besloot om de bal nog eens volledig in haar kamp te leggen. De afgelopen jaren kwam ik best met veel weg qua naaisels voor haar, al had ze tot voor kort een voorkeur voor kleedjes en rokjes. Maar tijden veranderen, zeker als tieners naar het eerste middelbaar gaan. Een ideaal moment voor de Clara Culotte dus, al gingen we met het oog op de herfst voor een iets langere versie.


Met een pyjama, een geüpcycled jeansshortje en nu deze (verlengde) culotte werd de Clara zowaar een van mijn meest gemaakte patronen. Daardoor wist ik ook al dat het patroon best ruim valt, dus knipte ik een kleine maat en een grote lengte (3 maten verschil).



Het enige waar ik intussen spijt van heb, is dat ik die broek niet eerder heb gemaakt, want het is 'haar nieuwe lievelingsbroek' (het beste compliment, toch?) en ze heeft 'm tijdens de voorbije zomerse dagen bijna continu gedragen.



Een geslaagd projectje dus, al kan ik dat van het stofje niet echt zeggen. Ze ging het zelf mee kiezen in de winkel en het was echt niet goedkoop, maar ze was er zo zot van dat ik toegaf. Gelukkig zie je het niet als ze de broek draagt en is het naaien uiteindelijk wel gelukt, maar de kwaliteit is echt ondermaats. Van dichtbij zie je dat er overal kleine witte streepjes in gekomen zijn doordat het stofje 'trekt' langs alle kanten. De randen met de overlock afwerken was al helemaal geen optie. Niet echt wat je verwacht voor die prijs helaas en ik ben bang dat ze binnenkort met een scheur in haar broek thuiskomt. Dus ik prent het mezelf nog eens in: dochterlief is su-per-blij!



Patroon: Clara Culotte & Short, WISJ Designs.
Stof: zwart-blauw-wit gestreepte viscose, LanaLotta.

Geen opmerkingen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.