Fons & Lena (#3)


Wist je dat Sofie van WISJ Designs een tijdje geleden twee gratis add-ons lanceerde voor Fons & Lena? Ze gaf de Sien-jurk een makeover én zorgde voor lange mouwen die zowel op Fons, Sien als Lena passen, met een hoop opties erbij. Ideaal om voor het najaar en de winter van Fons een sweaterversie te maken én om meteen ook wat restjes op te werken door de colourblock-versie te nemen.


De halsopening van de sweater is vrij groot, merkte ik tijdens het testen. Sofie raadt daarom aan om voor de sweater een iets breder randje te nemen dan voor het shirt. Ik zou bij een volgende keer de halsopening zelf verkleinen.


Ik ga meestal wat ruimer als ik van een shirt een sweaterversie maak en tekende twee maten groter. Zo kon ik gewoon haar lengtemaat ook aanhouden voor de breedte en moest ik eens niet verlengen. Het Fons-patroon valt echter al vrij breed, dus één maatje groter was zeker ook voldoende geweest.


Dochterlief staat al lang niet meer te springen (pun intended) voor fotoshoots van mijn naaisels, dus ik moest het stellen met een paar actiefoto's op een weekendje weg.


Ik loop duidelijk een beetje achter met bloggen, want deze week lanceerde Sofie alweer twee nagelnieuwe patroontjes: de Timo Trousers en de Casper Sweater!

Ik kreeg het Fons & Lena-patroon van WISJ Designs in ruil voor mijn bijdrage aan de test en werkte ook mee aan de test voor de gratis add-on van de mouwen, maar wat ik hier schrijf, is uiteraard 100 % mijn eigen mening!

Petrolblauwe gespikkelde sweaterstof: Pauli.
Mintgroene gebreide sweaterstof: Cas & Nina, een restje van deze sweater.
Zwart-witte gestreepte french terry: Streep BLOS van About Blue Fabrics, een restje van deze sweater.

6 opmerkingen

  1. Ik vind deze actiefoto's mooier dan foto's tegen de goesting ;).
    En fan van de trui en de kleuren ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk ben ik daar helemaal mee akkoord (maar ik blijf wel die streng haren voor het gezicht zien en het piepend T-shirtje eronder - al ligt dat laatste eigenlijk gewoon aan het patroon, maar in de fotoshootversie had dat T-shirtje daar niet gezeten). ;-)
      En merci, ik ook!

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.