Over confituur en vlierbloesemsiroop - editie 2015

Het is weer die heerlijke tijd van het jaar, waarin je op elke hoek van de straat aardbeien kan kopen. Of beter nog: als je ze gewoon in je eigen tuin kan plukken. Daarna volgen de frambozen en nog een hele reeks ander lekker fruit. Dus ook tijd om weer confituur te maken. Gelukkig doet Oma Betty dat nog steeds heel graag en mogen wij daar het ganse jaar van meegenieten.




Het is intussen een jaarlijkse traditie geworden dat ik als - heel kleine - wederdienst voor confituurlabels zorg. En ook dit jaar deel ik ze met plezier met jullie!

Ik herhaal nog eens de praktische gegevens:

Je kan de labels hieronder downloaden en zelf printen. Ze hebben een diameter van zes cm en zijn gemaakt voor de ronde etiketten van DECAdry (OLW - 4791). Ze zijn gewoon in Word gemaakt, dus je kan ze naar hartenlust aanpassen.


Ik ging deze keer voor een heel sobere versie. ;-)




Je mag mijn ontwerpjes zelf gebruiken en aanpassen, maar niet commercieel gebruiken zonder mijn toestemming. Als je erover zou bloggen of ze op een andere manier wereldkundig zou maken, dan is het wel leuk als je naar mijn blog / dit bericht verwijst. Dankjewel!


Veel plezier ermee!




Maar dat is nog niet alles, het is ook weer de tijd van de vlierbloesems! Als je snel bent, kan je er nog gaan plukken om van die overheerlijke vlierbloesemsiroop te maken! Mijn eerdere ervaringen en links naar recepten lees je hier (2014) en hier (2013).




Ik volgde hetzelfde recept als vorig jaar (wat was ik blij dat ik toen al die aanwijzingen genoteerd heb), maar verdubbelde zoals ik me had voorgenomen de hoeveelheid citroen.

De toppers hier in huis zijn: voor de kinderen wat vlierbloesemsiroop, aangelengd met (bruis)water en eventueel een scheutje limoensap en voor de grote mensen een cocktail. Wij drinken het liefst de versie met rum, bruiswater, limoen en munt of citroenmelisse. Sinds kort voegen we daar soms wat diepgevroren frambozen aan toe in plaats van ijsblokjes, een aanrader!


Santé!


11 opmerkingen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.