Felicia Top


Eind vorig jaar kon ik nog een lapje scoren van de wondermooie Cosy Houseplants viscose van See You At Six. Ik had er niet echt een plan mee, ik was gewoon fan van het stofje. Niet veel later zocht ik een toffe top voor de feestdagen en viel mijn oog op de Felicia Sweater uit La Maison Victor. Het toeval wil dat dit patroon bedoeld is voor sweaterstof en dat ik van die prachtige Cosy Houseplants ook de versie in french terry bestelde (die geheel terecht in de huidige Replay-collectie zit), maar die combinatie leek me niet zo feestelijk.




Conclusie: ik maakte toch een top in de viscosestof. Ik moest enkel de halsuitsnijding en de afwerking van de hals aanpassen en zoals gewoonlijk de zoom en mouwen verlengen. Ik had te weinig tijd om een halsbeleg te tekenen, was vervolgens van plan om de hals met biais aan de binnenkant af te werken, maar ging uiteindelijk gewoon voor omzomen. Het resultaat zou op dat vlak – eerlijk is eerlijk – wel beter kunnen. Al de rest was een fluitje van een cent en ik ben superblij met deze blouse.



Alleen … heb ik me keihard gehaast om ‘m af te krijgen voor de feestdagen en heeft niemand ‘m toen gezien. Ik had namelijk ook een glitterversie van de Vesper Sweater genaaid en bij geen enkel feest was het warm genoeg om mijn sweater uit te doen. Maar kijk, eigenlijk krijgen jullie hier dus de primeur, want Corona-gewijs is er nu ook niet veel volk dat deze top in 't echt te zien krijgt.



Ik vind die plooitjes aan de mouwboorden echt tof, en jullie?


Patroon: Felicia Sweater (er is ook een videotutorial van), La Maison Victor – editie mei-juni 2019.
Stof: Cosy Houseplants viscose van See You At Six.

9 opmerkingen

  1. Mooi! Ik was ook al van plan om die in niet-rekbare stof te maken, in een jacquard ofzo. Fijn om te weten dat dat dus perfect kan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En zeker doen, eigenlijk zit dit topje zelfs beter dan bv. mijn Victoria Blouse en dat patroon is nochtans echt voorzien voor niet-rekbare stoffen ...

      Verwijderen
  2. leuk zeg! Ik heb dit stofje ook nog liggen om iets uit te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ik zou dat alweer niet aandurven. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.