Bloom meets About Blue meets See You At Six


Soms moet een idee rijpen in je hoofd ... en ook de uitvoering kan wel eens wat tijd vergen. Allee*, eigenlijk gaat het niet soms, maar bijna altijd zo bij mij. De 'coup de foudre' komt als alle losse eindjes samenkomen of zelfs pas als het naaisel klaar is.

* Ik leerde nog maar pas dat je in het Nederlands wel degelijk 'allee' en niet 'allez' schrijft, ik ben er nog steeds niet goed van. Voor mij is een allee een laan, een hal of een café in Leuven.


Deze supermooie french terry met zwarte strepen kocht ik drie jaar geleden bij About Blue Fabrics en toen was het al een soldenkoopje van een eerdere collectie. Zoals gewoonlijk kreeg het stofje een plaatsje in mijn voorraad en werd het te hard gekoesterd om erin te knippen. Die veel te grote stoffenvoorraad, daar probeer ik nog steeds iets aan te doen (al heeft de heropening/mega-uitbreiding van LanaLotta mij serieus op de proef gesteld op dat vlak).


Ik speelde al een tijdje met het idee dat ik graag een nieuwe sweater voor mezelf wilde. Hmm, dat is geen groot nieuws, hoor ik je denken. Maar in tegenstelling tot veel voorgaande bovenstukken, die allemaal een of ander speciaal detail hebben, zette ik nu mijn zinnen op het omgekeerde: het meest eenvoudige sweaterpatroon, zonder verlaagde mouwinzet (zoals je ze nu zo vaak ziet), het mocht zelfs geen raglan zijn. Enter de Bloom Sweater van La Maison Victor, uiteraard zonder de ritsen.


Hoe ik bij dat idee van die 'gestripte' sweater kwam? Eerlijk is eerlijk, het was een vriendin die met "Zag je die nieuwe sweater van Mundo Melocotón bij Siska Schoeters? Die deed me aan jou denken," het zaadje in mijn hoofd plantte. Al is de gelijkenis met dat exemplaar uiteindelijk beperkt tot: het is een witte sweater met streepjes.


In mijn hoofd moest er witte, geribbelde boordstof bij. Helaas, die is niet gemakkelijk te vinden. Ik had nog eens een week nodig om tot het besef te komen dat een pastelkleurtje ook wel tof zou zijn en zelfs beter bij mijn bleek velleke zou passen dan gewoon (gebroken) wit. Het was Veerle van LanaLotta die uiteindelijk deskundig de knoop doorhakte en mij met 30 cm bleekgroene boordstof 'Gray Aqua' van See You At Six naar huis stuurde. En dat heeft ze goed gedaan!


Ik heb het patroon een tikkeltje verlengd, de hals wat breder gemaakt en de zoomboord serieus verbreed. Et voilà, een basis-sweaterpatroon om opnieuw en opnieuw te gebruiken!


Oh ja, ik draag een broche ... ik, de juwelenhater! Maar deze pittige rosse dame schreeuwde gewoon mijn naam, dus het is helemaal de schuld van ontwerpster Vicky dat ik bekeerd ben. Ga zeker eens een kijkje nemen op haar site!


Patroon: Bloom Sweater, La Maison Victor - editie mei-juni 2017.
French Terry: Streep BLOS van About Blue Fabrics.
Boordstof: Gray Aqua van See You At Six (die past bij de Forest Animals french terry uit de Playtime-collectie van Au19).

Geen opmerkingen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.