Fons & Lena (#2)

Oftewel een Lena voor Lene (je wilt niet weten hoe vaak onze dochter Lena genoemd wordt!).


Dit was eigenlijk mijn eerste testversie voor het (ver)nieuw(d)e WISJ-patroon, het Fons Shirt en de Lena Jurk.


Ik zag het al helemaal voor me: ik zou een soort van romantische - tienerproof - bloemenjurk maken (met bijhorende fotoshoot in een bloemenweide), dus ik ging voor de jurklengte van Lena, de versie voor niet-rekbare stoffen, met rimpels in voor- en achterpand. Een soepel rood gebloemd katoentje van Petit Pan leek me ideaal hiervoor.


Eerlijk is eerlijk, het was niet het beste plan. De jurk is breed. Heel breed, wat superschattig is bij de gemiddelde kleuter, maar niet meer bij mijn hyperslanke tiener. Ik maakte maat 10 jaar, lengte 12 jaar en heb het jurkje inmiddels al een paar cm terug ingekort. Ook de stofkeuze is bij nader inzien niet ideaal: het is best een soepelvallend katoentje, maar blijkbaar onvoldoende, en de print is wat druk.


Ik wil helemaal geen afbreuk doen aan het patroon, Sofie heeft weer schitterend werk geleverd en het resultaat is helemaal zoals het bedoeld is, maar deze jurk is niet de meest geslaagde voor dochterlief - al heb ik gezorgd dat het bij de foto's niet echt opvalt, armen tegen het lijf houden is de truc. ;-)

Wat zouden jullie doen? Inkorten tot een bloesje en combineren met bv. een stoer jeansshortje? Of houden we het beter op een fancy slaapkleedje? Of is er iemand met een dochter met maat 10 jaar die het wil overnemen? Shoot, ik hoor graag jullie mening!


Ik kreeg dit patroon van WISJ Designs in ruil voor mijn bijdrage aan de test, maar wat ik hier schrijf, is uiteraard 100 % mijn eigen mening!

Rode katoen met bloemetjes: Calamity Rouge van Petit Pan.

4 opmerkingen

  1. Ik begrijp u compleet. Ik koos Fons uit, omdat de tienerdochter geen jurkjes meer wil dragen. Al maakte ik er wel om in te slapen, en dat vond ze perfect.
    naadjesendraadjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier wil dochterlief wel nog jurkjes dragen, maar dit plaatje klopt gewoon echt niet. Dit type patroon is niet voor tieners, maar het is wel een optie die wordt aangeboden, dus een gewaarschuwd man is er twee waard. ;-)

      Verwijderen
  2. Het is een heel mooi jurkje maar inderdaad niets voor Lene. Ze is intussen al een echte dame en het stofje is wat te kinderachtig. Mijn mening hè... Wel leuk als slaapkleed of lekker luchtig om thuis in rond te lopen als het warm is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloemen zijn op zich niet kinderachtig, maar de combinatie klopt niet, dat is wel duidelijk. Je zal haar er in ieder geval niet mee zien zo. ;-)

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.