Lentefeest Thias #2: de test-Theopolo


Ik zat behoorlijk in tijdsnood voor de outfit voor Thias zijn Lentefeest, maar meteen de definitieve versie maken terwijl ik nog nooit een polo naaide, leek me geen goed idee. Dus kwam er eerst nog snel een testversie ...


De Theopolo van Zonen09 dus. Urenlang twijfelde ik over alle combinatiemogelijkheden, de verschillende patroonopties en de maat. Een 140 S werd het (jawel, mijn lange 7,5-jarige past al in de tienermaten), met de standaardkraag en met elastische paspel op de rug en aan de mouwboordjes.


Ik haalde een lang gekoesterd stofje uit de stoffenkast, zo wordt die voorraad toch weer ietsiepietsie kleiner. Te goed voor een testversie eigenlijk, maar deze polo wordt zeker even veel gedragen als de 'echte'.


De maat bleek goed te zijn, maar de polo was wel te lang. Op de foto's is hij nog niet ingekort. De paspel aan de mouwboordjes geeft een tof effect, maar het geheel staat wat stijf. Met versmalde mouwen en zonder paspel is het duidelijk beter.


Bij deze versie maakte ik de polosluiting met kapel, in de definitieve versie ging ik voor recht onderaan. Ik heb er echt-echt geen mening over welke van beide opties ik nu het mooiste vind, maar de rechte polosluiting leek me gewoon iets gemakkelijker. En ik zei het al: ben ik even blij dat ik die polosluiting en kraag al eens geoefend had voor het echte werk kwam (jaja, er zijn bloggers die intussen polo's naaien met hun ogen dicht, maar ook bij hen was er ooit een eerste keer, niet?).


Moraal van het verhaal: al doende leert men. De 'echte' Lentefeest-polo maken ging een pak vlotter dan deze eerste versie en Thias is content dat ik op korte tijd wel drie dingen voor hem naaide. Missie geslaagd!


Patroon: Theo - Zonen09, met handleiding om er een polo van te maken.
Stof: Superhelden - Susalabim - Lillestof, lang geleden gekocht bij Kersenpitje.

3 opmerkingen

  1. Wauw. Ik vind dat paspeltje aan de mouw echt een heel tof detail. Die ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Ik vind dat ook tof, maar het maakt wel dat je daar een dikke, stijve rand hebt, dus daar kan je best rekening mee houden.

      Verwijderen
  2. Inderdaad een heel leuk detail dat paspeltje en een mooi geheel

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.