Een Knippie-sweater met een asymmetrische ruffle


Ik zei eerder al dat de ruffle-liefde hier maar langzaam is gegroeid. Iets anders wat ik niet zo snel uit mezelf zal creƫren, is een kledingstuk waar asymmetrie in zit. En toch was ik meteen helemaal weg van de sweater met ƩƩn ruffle die ik bij Babarum zag passeren. Toen bleek dat dit patroontje uit de Knippie kwam en dus eigenlijk niet voor dames, maar voor meisjes was, zette ik het meteen op mijn naailijstje voor Lene.


Ik stak deze sweater in elkaar op naaiweekend, waar ik ook de Lewis-trui met schuine rits voor Thias naaide (hmm, ik heb precies toch wel iets met dat asymmetrische). Dat mijn idee navolging kreeg bij twee andere deelneemsters van het naaiweekend, is een teken dat het wel gesmaakt wordt, niet?


De ruffle valt misschien een beetje slap, maar het stoort niet. De trui in de Knippie is namelijk van scuba gemaakt, dat geeft wel een ander effect. Zelf heb ik (nog steeds) geen overlock, dus ik profiteerde ervan om er op naaiweekend even eentje te lenen en een rolzoompje aan de ruffle te zetten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn rolzoom met de naaimachine (hier en hier gebruikt) mooier Ć©n steviger vind. Misschien ga ik er nog wel eens over, mogelijk valt die ruffle dan zelfs nog iets mooier?


De kleuren van deze prachtige Nosh-stof zijn zacht, net als de stof zelf, ideaal lentegerief dus!


Lene is superblij met haar sweater. Ik maakte een 134, omdat dat nu eenmaal de kleinst beschikbare maat was. In lengte is ze daar al lang voorbij, in de breedte is dat misschien nog wat ruim, maar zo kan ie nog wel even mee!

Patroon: Sweater 24, Knippie 5/2017.
Stof: Stripe Loopback Sweatshirting, Maple Sugar - Vanilla, Nosh.

4 opmerkingen

  1. Tof zeg. Ideaal voor die jonge hippe meid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat mijn naaisels stilaan een andere richting uit zullen gaan voor haar ...

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ideaal als tegengif voor die koude dagen ... Wij zijn klaar voor de lente (al ben ik heel blij met dat zonnetje)!

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.