Happy M-Year!

Hoe kan je het nieuwe jaar beter beginnen dan met een nieuwjaarsblogtour? Ik vond het dan ook heel tof van Anke dat ze deze swap en blogtour organiseerde én dat ik mocht meedoen! Voor wie compleet uit de lucht valt: Anke werkte een tof concept uit: iets naaien voor een ander, als verrassing, gevolgd door het uitwisselen van al dat moois en een blogtour. De enige voorwaarde was dat je creatie gebaseerd moest zijn op de patronen van Compagnie M., die met deze tour in de bloemetjes wordt gezet.

Ik ga meteen ook eerlijk zijn: ik volg Marte van Compagnie M. al heel lang en bij de lancering van haar eerste patronen had ik vaak eerst wat tijd nodig om eraan te wennen, maar intussen ben ik helemaal fan. Misschien omdat ik nu stiekem tijdens de testfase al mag wennen aan haar nieuwste telg, maar vooral ook omdat ik haar persoonlijk heb leren kennen en haar niet meer alleen bewonder als patronenmaakster. Ze is gewoon ook supertof en ik kan me helemaal vinden in de manier waarop ze in het leven staat.





Ten huize lielebeesje was het dochterlief die in de prijzen viel, met een geweldig mooie Louisa Dress, gemaakt door Sara. Dat we een tijdje geleden ontdekten dat Sara en meneer lielebeesje nog samen op kot hadden gezeten en dat wij mekaar dus jaren geleden al hadden ontmoet, maakt het voor ons extra fijn dat Sara mijn naam getrokken had. Ze heeft ook enorm goed gevat wat Lene en ik mooi vinden: niet te fel, maar ook niet te sober, met toffe details in de afwerking. En een Louisa Dress hing hier nog niet in de kast!










Een breed A-lijnkleedje zoals de Louisa Dress is niet evident voor mijn smalle dochter, maar toch stond dat patroon hier al een tijdje op de naaiwenslijst. Sara heeft het er dan ook geweldig goed vanaf gebracht!


Ze had het koud, dus wilde ze per se een lelijk dekentje op de grond. :-(


De stofcombinatie zou ik niet meteen zelf bedacht hebben, maar het past allemaal wonderwel samen. De paspel is ook supermooi, maar ik ben nog het meest fan van de prachtige mouwtjes, die je nog kan omplooien ook.




Lene daarentegen was vooral in de wolken met de grote zak. ;-)






Helaas is ze de laatste tijd absoluut niet in de wolken als ik vraag om een fotoshoot te houden (behalve als Marte achter de camera staat, dat vond ze dan weer geweldig). Dus mag ze ook wel eens zelf kiezen hoe ze op de foto gaat.









Maar geloof me, ze is echt dolblij met haar kleedje. Drie keer raden in welke outfit ze haar nieuwjaarsbrieven heeft voorgelezen ...




En wat maakte ik zelf? Ik ging volledig buiten mijn comfortzone met een jurkje voor 'een echt meisje-meisje, dat houdt van kleedjes (NIET van broeken) en roze en blingbling'. Niet dat mijn eigen dochter niet houdt van kleedjes of blingbling, integendeel, maar ik wilde eens wat anders en liet me vooral leiden door een toevallige stofcombinatie die ik bij Pauli tegenkwam.

Als teaser geef ik je nog enkele foto's en de volgende tips: Louisa (great minds think alike, Sara) - paars - nepbont - brons - pattern hack. Het resultaat zie je één van de volgende dagen verschijnen bij ... (dat zeg ik natuurlijk nog niet!).




Ik wens jullie allemaal een Happy New Year, Sew Year & M-Year!
En Anke, dankjewel!





Benieuwd naar de andere resultaten? Volg dan de volledige blogtour:

5/1 – So Popo SewMe Toezie
7/1 – Van LeentjeMomFie
8/1 – BelleviAmore


20 opmerkingen

  1. Super! Leuk om te zien dat je dochter blij is, dat ze met de jurk staat, dat deze swap oude banden terug aanwakkert... kortom, blij dat je mee deed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt dat ik mocht meedoen en dat je dit allemaal georganiseerd hebt, Anke!

      Verwijderen
  2. Een hele mooie Louisa en ze staat er echt leuk mee! Tof ook met die mouwen die je kan omplooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe dochter, knappe jurk en knappe foto's. Ik zou je dochter nog haar eigen ding laten doen, want die foto met de koala is echt zalig 💕

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Koala's zijn goed voor het humeur, dat werkt altijd hier. ;-)

      Verwijderen
  4. Zeer geslaagd: kleedjes, foto's, model en zeker ook de omslagmouwtjes! ♥ Zo tof dat jij en Sara elkaar na al die jaren op die manier weer tegenkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ook een meer dan geslaagde swap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben al benieuwd naar jouw meisjemeisjecreatie! En met het vestje, broekkousjes en botjes is die Louisa perfect warm genoeg om nieuwjaarsbrieven te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de fotoshoot had ik nog niet bedacht waarmee ik dat kleedje ging kunnen combineren, maar later kwam ik dat gouden vestje tegen in haar kast en toen kwam de klik. Ach ja, ik moest die mooie mouwtjes wel kunnen tonen eh!

      Verwijderen
  7. Heel toffe combinatie. Wat leuk om 2017 zo te starten 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk! Ik vind jouw teasers ook wel GEWELDIG!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Marte! Nochtans, toen Lene het kleedje dat ik maakte, eens paste, zonk de moed mij in de schoenen. Dat trok op niks, ik durfde het bijna niet meer op te sturen! Maar kijk ... het kwam goed!

      Verwijderen
  9. Ze staat er heel mooi mee en het past :-). Dikke knuffels voor jullie xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.