Pimp eens een fietshelm

We schrijven maart 2015. Onze twee groothoofdige kinderen hebben een nieuwe fietshelm nodig. Op naar de fietsenwinkel dus. Bij Thias is de zaak snel beklonken: een zwarte helm met finish-vlag. Lene daarentegen, dat is een ander paar mouwen. Ze heeft een witte helm met bloemetjes, vogeltjes en bijtjes in haar hart gesloten. Jammer genoeg is die alleen in maat S beschikbaar en groothoofdige kinderen passen niet in een maat S, moet je weten.

Ik weet niet meer hoe het komt, maar mijn snijplotter (Silhouette Cameo, zoals zovelen) en de term 'zelf bestickeren' komen ter sprake in de winkel. Even later komt Lene trots de winkel uit, een smetteloos witte fietshelm en een belofte tot 'zelf bestickeren' rijker.






We schrijven maart 2015 - juni 2016 (inderdaad, je leest het goed). Dochterlief gaat naar school met een steeds minder witte fietshelm, al valt dat helemaal te wijten aan slijtage en vooral aan een felblauwe muur op school. 'Zelf bestickeren' zit er helaas voor niets tussen. Wel het feit dat vinyl en ik tot nu toe geen goede vriendjes waren en dat ik het klusje voor mij uit blijf schuiven.

Dochterlief vraagt al die tijd geregeld hoe het zit met die stickers, zonder ooit ongeduldig of boos te worden - dankjewel voor je engelengeduld, Lene! De oorspronkelijke tekening op de helm is ze al lang vergeten (zie, dat treuzelen was toch ergens goed voor!), maar ze heeft intussen wel een behoorlijk zware koala-obsessie ontwikkeld. Geen probleem, want koala's zijn de nieuwe flamingo's, zeg dat ik het gezegd heb! Een toffe tekening vinden kan ik alvast van het to do-lijstje schrappen.




Intussen heb ik me in het hoofd gehaald dat koala's grijs zijn en dat het toch wel heel tof én veilig zou zijn als die stickers reflecteren. maar de zoektocht naar reflecterend vinyl levert weinig op, behlave van die gigantische rollen voor verkeerssignalisatie. Uiteindelijk vind ik in de Hopper reflecterende tape, een rolletje van 4 cm op 1 m, hoera!




We schrijven juli 2016. Een vriendin vraagt hulp om de fiets van haar zoontje te bestickeren. Vinyl en ik zijn nog steeds geen vriendjes, dus dit wordt eindelijk de schop onder mijn gat om die fietshelm van Lene aan te pakken, als oefening. Er komt eerst nog een grote wondergom aan te pas om de fietshelm terug in een witte, bekleefbare staat te herstellen, maar kijk ... geduld wordt beloond: dochter is dolgelukkig met haar gepimpte fietshelm en vinyl en ik hebben intussen een iets meer vriendschappelijke band gekweekt.


Voor en na de wondergom


We schrijven augustus - oktober 2016. 'Ik moet dringend eens bloggen over die fietshelm', hoor ik mezelf vaak denken, 'dat is toch echt iets voor deze terug-naar-school-tijd van het jaar'. 'Nog even wachten tot ik een paar deftige foto's heb', komt er automatisch achteraan. 'Binnenkort!'




We schrijven november 2016. Tja, de tijd vliegt, wie kent dat niet? Maar kijk, die fietshelm staat eindelijk op mijn blog! ;-)

Is dat niet fantastisch, wat extra reflectie in de donkere herfst- en winterdagen? Zoek je nog een nuttig Sinterklaascadeau of een uniek item voor onder de kerstboom, dan is dit ideaal!




Fietshelm: Nutcase Helmets.
Koalaprentje: deze pin, maar wel behoorlijk door mezelf aangepast.
Reflecterende tape: Hopper.

8 opmerkingen

  1. Daar is hij eindelijk, de helm! Maar hij was het wachten waard. En Lene ziet er heel happy uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supercool :-) En een fietshelm, da's voor alle tijden van het jaar. Ook op de blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supercool maar vrees dat veiligheidshelmen, ja ook fietshelmen, eigenlijk niet bestickerd mogen worden. De Lijm tast de stevigheid van het plastic aan. Slechts enkele soorten lijm zouden er voor gebruikt mogen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je aanvulling. Eerlijk gezegd maak ik me daar geen zorgen over, de helm is niet volledig beplakt en zal ook geen jaren meegaan ... Ik heb trouwens liever dat ze'm zo wil dragen dan dat ze er geen draagt.

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.