Een Maggie Mae voor Tineke

We blijven in verjaardagsmodus, want vlak voor meneer lielebeesje is ook één van onze nichtjes jarig. De jarige schat werd al twee, de tijd vliegt (kraamcadeautje - 1 jaar)! Afgelopen zondag mochten we gaan feesten. Als cadeautje kochten we een spelletje en naaide ik een kleedje.




Meneer lielebeesje, de peter, bepaalde de stoffencombinatie en ging voor feestelijke ballonnen, het mag wel een beetje vrolijk zijn voor een tweejarige (weer UWYH, flink eh). Als patroon koos ik de Maggie Mae Dress van Schwin Designs. Ik kocht het patroon al enkele jaren geleden, maar het kwam er nooit eerder van om het te maken (dat ik bij haar en haar wondermooie versies zag voorbijkomen, hielp wel om het patroon eindelijk ook eens uit te proberen).




Ik had geen maten van Tineke, maar koos de 2T voor de tweejarige meid, omdat 3T me toch wat aan de grote kant leek. Helaas zijn de armopeningen heel klein (die ga ik dus nog openmaken, ik heb het kleedje al terug mee) en is het kleedje heel kort, eerder tunieklengte, terwijl ik wel degelijk de jurklengte maakte. Gelukkig valt dat perfect op te lossen met een legging, maar 'aan-foto's' kan ik jullie dus niet tonen ...



Aan de achterkant koos ik voor rode kamsnaps in plaats van knopen.
De plooitjesdetails vind ik super!


Ik vind het een prachtig patroon, maar de maatvoering valt dus een beetje tegen en, zoals ook Mieke zegt: we zijn duidelijk verwend met de handleidingen en patronen van onze 'eigen' ontwerpsters, want de stappen vond ik niet altijd heel logisch en de voorgestelde afwerking maar middelmatig. Maar kom, het is een blijft een heel mooi jurkje!


Gelukkige verjaardag, lieve Tineke!


Patroon: Maggie Mae Dress & Tunic van Schwin Designs.
Rood katoentje: Pauli.
Blauw katoentje met ballonnen: Swirls by Poppy Europe - Pauli.
Kamsnaps: Kleurenmix.


16 opmerkingen

  1. Meneertje heeft een goeie stoffensmaak: heel feestelijk!
    Ze zal stralen in haar supermooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie kleedje gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Het ballonnenstofje was één van mijn eerste aankopen. Voor Lene is het nu al wat te druk, ze had er ooit een rokje uit, maar bij tweejarigen is dat nog scoren eh.

      Verwijderen
  4. Weer een prachtcreatie! Kan je me even een mailtje sturen (fabiennemichel2000@yahoo.com) ivm het testen van het jumpsuit? Ik hoop je eind volgende week het patroon door te sturen. Groetjes, Fabienne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is inderdaad een heel schoontje! Ik wacht al vol ongeduld op die broek met slingers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, ik heb hem ook en ga er snel aan beginnen, zo'n leuk patroon!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.