Slapen in een Jule-jurk


Dochterlief is intussen al 11 jaar (slik!) en haar broer werd er al 9, maar in mijn stoffenvoorraad lijkt het een beetje alsof ik nog twee kleine kinderen in huis heb. Ik geef het toe, ik heb meer stoffen dan ik gedurende mijn hele leven verwerkt zal krijgen en vooral toen ik pas naaide en de kinderen nog kleuter en baby waren, kocht ik veel minder doelbewust.



Wat er niet veranderd is, is Lenes grote liefde voor koala's en dus bedacht ik een plan: stofjes die ze al en beetje ontgroeid is, maar wel nog door de beugel kunnen, zijn ideaal om een slaapkleedje van te maken!


Deel twee van dat plan: een tijdje geleden lanceerde Annick van MyMinnieMie een nieuw gratis patroon, de Jule-jurk. Het is een tof patroontje voor een wijd uitlopende A-lijnjurk, die dan ook nog eens supersnel klaar is dankzij de aangeknipte mouwtjes. Twee patroondelen en een halsboordje, dat is alles!



Ook niet onbelangrijk: het patroon gaat tot 16 jaar. Want naast een hoop 'te kinderachtige' stofjes begin ik ook heel wat patronen te hebben die niet meer groot genoeg zijn qua maat. In de breedte valt dat nog heel goed mee, maar verlengen kan toch ook niet eindeloos.



Voilà, een koala-Jule-slaapkleedje. Dochter blij, mama blij!

Dit is maar een kleine selectie uit haar koala-knuffels hoor. ;-)

Patroon: Jule-jurk, MinnieMie.
Tricot met koala's: Swafing, hier nog steeds verkrijgbaar.

4 opmerkingen

  1. Perfecte oplossing! Ik ben ook al enkele keren deze toer opgegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan. 'k Zal ook maar eens een pyjamapatroon zoeken voor zoonlief. ;-)

      Verwijderen
  2. Ideale oplossing voor die stofjes. Ik doe dat ook soms voor mezelf, te kinderachtig maar wel mooi dan wordt het een pyjama

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.