Flip


Thias heeft er weer een geweldig Chirokamp opzitten. Dat hij een dagje later vertrok omdat hij de nacht ervoor ziek was, heeft de pret niet bedorven. In tegenstelling tot zijn eerste Chirojaar, had ik deze keer op tijd het kampboekje gelezen en meteen verder gebladerd naar de verkleedvoorschriften. Hoewel het idee zich dus in mijn hoofd al had kunnen vormen, heb ik toch nog geweldig met de deadline geflirt (al had dat ook wel een minder leuke familiale reden).


Het kampthema was 'De stripbib is in de war!' Het bleek een bizar verhaal te zijn over professor Gobelijn die iets uitvindt waarmee hij naar andere stripwerelden kan teleporteren, maar die uitvinding wordt natuurlijk gestolen door Anatool en - om een lang verhaal kort te maken - Jommeke en zijn vrienden beleven allerlei knotsgekke avonturen.


De groep van Thias moest verkleed zijn als Flip. Ik heb een Pinterestbord vol met ideeën voor gesofisticeerde en kleurrijke papegaaien, maar uiteindelijk primeerden een paar andere zaken: 1) Flip is enkel rood met groen; 2) ze moeten hun verkleedkleren elke dag dragen bij de avondsluiting, dus die moeten gemakkelijk aan- en uitgaan en 3) de kleren moeten een gans Chirokamp overleven.


En oh, wat kwam mijn gigantische fleecevoorraad weer van pas (hoewel die dankzij de schoolspektakels toch serieus geslonken is). Ik hoop wel dat er volgend jaar geen rood of groen nodig is!


Ik gebruikte een gratis patroon voor een fleecemuts en naaide daar een snavel en ogen op. Trouwens, wist jij dat Flip rode ogen heeft?


De rest van zijn kostuum was een groen T-shirt waaraan ik rode vleugels uit fleece vastnaaide. De vleugels zitten met een elastiek vast rond de pols. Nog een groene short erbij en klaar! (Helaas zijn het wel 50 tinten groen, maar perfect is ook maar saai.)


Patroon muts: Basic Fleece Hat Pattern van Fleecefun.
Fleece: allerlei dekentjes.

2 opmerkingen

  1. Volgens mij gaan die Flip zijn veren ook wel niet overal even groen zijn mocht die verfilmd worden #schaterlach. Ik heb geen verkleedgen, mijn kroost ook niet - blijkt toch ook wat genetisch te zijn ;) - maar ik geniet geweldig van jullie capriolen. En dat voor een kamp vrouw, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft het kamp zelfs overleefd, dus de verkleedkoffer is weer aangevuld. ;-)

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.