Cherry Short - Fibre Mood


We kregen eindelijk een zomers weertje, dus Lene kon wel wat nieuwe shortjes gebruiken. Daarom koos ik uit de nieuwe editie van Fibre Mood resoluut voor de Cherry Short & Culotte.


Zowel de korte versie als de culotte valt vrij breed. Ik maakte voor mijn smalle, bijna 11-jarige dochter maat 8 jaar, lengte 12 jaar.


Ik haalde een restje kakigroene stof uit de kast, wat dikker dan gewone tricot (maar wel rekbaar dus). Er zit een soort van 'gordijnmotief' in volgens Lene. ;-)


Er zijn slechts twee patroondelen, de tailleband moet je gewoon omslaan en dan een elastiek erdoor trekken. Ik maakte wel een zoompje, dat was niet voorzien, maar vind ik mooier. Nog twee knoopsgaten, een veter erdoor en klaar. Wat een heerlijk snel naaisel!


Zin gekregen in meer Fibre Mood-inspiratie? Neem dan zeker een kijkje in de nieuwe linkparty (#9).


Ik kreeg dit patroon van Fibre Mood ter promotie van hun vijfde magazine, maar wat ik hier schrijf, is uiteraard 100 % mijn eigen mening!

Patroon: Cherry Short & Culotte - Fibre Mood 5/2019.
Stof: Pauli.

8 opmerkingen

  1. Helemaal fan van het gordijnmotief! De short staat je kleine meid echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! En eigenlijk valt het niet eens op, dat motiefje. ;-)

      Verwijderen
  2. Wij kunnen ook nog wat shortjes gebruiken. En de lange versie zie ik ook wel zitten 😊. Ik vind dat gordijnmotief heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Voor de lange versie weet ik het nog niet: Lene is echt heel smal, ik kan het mij niet zo goed voorstellen.

      Verwijderen
  3. Heel mooi exemplaar deze Cherry! Supertof en snel patroontje, niet? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een heel schoon exemplaar... er zullen er nog volgen zeker?

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.