Over een fotoshoot voor een boek en een Judith Dress




Op een bloedhete bijna-zomerdag in juni (ik weet het, op dit moment kan je je dat nauwelijks meer voorstellen) trokken we met ons gezinnetje naar de Verbeke Foundation in Kemzeke. Programma van de dag: een fotoshoot voor het eerste boek van Compagnie M. en Silver Sixpence Studio, door niemand minder dan Vicky zelf!





Terwijl het bij mij een behoorlijke beproeving voor ons beider humeur is geworden, vindt Lene fotoshoots door Marte en nu dus ook door Vicky echt geweldig. Het is een enorm plezier en een eer om over zulke mooie foto's te mogen beschikken, dus dankjewel, dames!




Terwijl meneer lielebeesje en Marte zo lief waren om foto's te maken van mij in mijn Nore Dress, hielden Lene en Vicky zich bezig met het 'echte werk'.




Als fiere naaimama kan je natuurlijk niet anders dan je dochter in het nieuw steken voor zo'n speciale gelegenheid. Ik besloot om de Judith Dress te maken, het gratis jurkjespatroon van Compagnie M. Het patroon heeft een tof strikje aan de voorkant (maar dat liet ik weg, ik ging voor een meer romantische versie) en een prachtige, diepe V-rug.




Lene koos weer een stofje uit de kast en ik vond ook toffe knoopjes in mijn voorraad. Ik stuitte nog op een kanten lintje dat ooit rond een bestelling bij Mon Depot zat en al zeg ik het zelf, dat lintje doet het 'm!




Op aanraden van Marte maakte ik voor mijn supersmalle dochter maat 6 jaar, versmald naar 4 jaar aan taille en heupen en verlengd naar 9 jaar. Ik was er niet echt gerust in (zou dat niet compleet uit verhouding? zou de rug nog mooi vallen?), maar het kwam helemaal goed, het jurkje zit haar als gegoten!




Lene en ik kunnen niet wachten tot hun boek eindelijk verschijnt, en jullie?




Alle foto's (behalve de derde laatste en de laatste) zijn gemaakt door Vicky Bogaert van Silver Sixpence Studio.
Patroon: Judith Dress - Compagnie M.
Stof: Chirp Chirp by MoMo for Moda Fabrics.

10 opmerkingen

  1. Waaw, dat kantje doet het hem idd! Echt mooi kleedje, om van die dochter nog maar te zwijgen, en die naaikunsten van de mama :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Zowel het kleedje, de foto's als mijn liefste metekindje ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi! Het jurkje, de dochter en de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, prachtig! Het kleedje, jouw dochter, de setting... dat boek lijkt me echt iets om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.