Pluk een Roos - Blogtour




Ergens begin juli vertelde Sara me dat ze een jurkje voor haar dochters had ontworpen. Ze vroeg me ook of ik het zag zitten om eens een versie voor Lene te maken. Ze stuurde me een paar foto's door en ik was meteen overtuigd: zulke mooie, romantische jurkjes wil Lene met alle plezier dragen!







Een paar weken later waren er een testpatroon, een handleiding en een toffe testersgroep. En nu ... is er een gratis patroon, joepie!




Het jurkje viel eerst wat lang (ik had het zelf te veel verlengd). Na de fotoshoot heb ik het nog ingekort.


Zoals het dat hoort bij een patroontest, haalde ik een stofje uit de voorraadkast. Lene koos voor een wit katoentje met rode kersjes en aardbeitjes, een heerlijk zomers stofje, perfect voor een dromerig Pluk een Roosje!






Ik ging voor de jurkjesversie met dubbele mouwtjes, paspel en subtiele rimpels in het midden, maar je kan ook een top maken, enkele mouwtjes of geen mouwtjes, stolpplooien, froesels ... en tricot in plaats van katoen gebruiken. Eindeloze mogelijkheden dus!







Wat ben ik fier op de afwerking van die prachtige mouwtjes, ze zijn perfect gelukt zoals ik het wou (en nee, ik heb geen overlock of rolzoomvoet)!






Je kan het gratis patroon (maat 92 - 128) hier downloaden. Inspiratie vind je ook op Instagram onder de hashtags #plukeenroos en #kleinehelden. Op de blog van Sara vind je een overzichtje van de testers.


Soms maak je de mooiste foto's
als de fotoshoot al gedaan is ...


Sara, wat een prachtig patroon, bedankt dat ik deel mocht uitmaken van je testersgroep!


Katoentje met rood fruit: een van de eerste stofjes die ik kocht bij Pauli; wie mij al lang volgt, zag het hier al eens.
Rode paspel en rode biais met witte stippen: Veritas.

24 opmerkingen

  1. Ik blijf fan van die mouwtjes! 💛

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo mooi! en die afwerking is idd top! zeker zonder overlock!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die overlock komt er wel ooit hoor, maar voorlopig gaat het prima zo!

      Verwijderen
  3. Super mooi. Zo leuk ook om te zien dat het patroontje perfect mogelijk is bij de iets oudere meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker! Alleen was het slaapkleedjesgehalte (vooral in de lengte) toch een uitdaging.

      Verwijderen
  4. Die mouwtjes, ik blijf er zwaar van onder de indruk! Heel toffe foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Qua foto's wil dochterlief steeds minder meewerken, maar de poezen hebben veel geholpen!

      Verwijderen
  5. Super fan! Ontzettend mooi gedaan! Veel respect voor de perfecte mouw afwerking! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo plezant dat die nog altijd jurkjes wil dragen, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dat altijd goed gedoseerd, de hoeveelheid jurkjes, misschien daarom dat ze er nog altijd blij mee is. ;-)

      Verwijderen
  7. heel mooi exemplaartje! Ik vind je mouwtjes ook erg goed gelukt, geeft direct een extra touch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh deze jurk is echt prachtig!
    Die dubbele mouwtjes zijn heel tof.
    Die gaat op de to sew lijst ... voor volgende zomer als ik het weerbericht bekijk :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij laat het plaatje helemaal kloppen. Wat een foto's en wat een prachtmeid ... eerlijk, ik kijk naar haar, die ogen, die sproetjes oh ja ze heeft een PlukeenRoos aan ;-) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de mooie complimentjes en vooral voor het mooie patroon!

      Verwijderen
  10. Om op te eten met die kersjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja, net voor in een romantische Engelse film!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet, na de photoshoots ... de filmopnames! ;-)

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.