Nore Dress & T-shirt for Teens & Women - Compagnie M.

 


Ik keek er al lang naar uit en vorige week was het zover: de lancering van de Nore Dress en T-shirt voor Tieners en Dames van Compagnie M. Dat het een prachtig en veelzijdig patroon is, bewees Marte al met de meisjesversie, maar nu ging ze nog een stapje verder. De nieuwe versies en opties bleven maar komen tijdens het testen!






Oeps, pas na de fotoshoot vernamen we
dat je eigenlijk niet op de leien mag komen, niet doen dus!


Het patroon heeft alle opties van de meisjesversie (view A): met of zonder inzetstukken voor en achter, een gesplitste rug of niet, korte of lange mouwen (met verschillende afwerkingen), jurk- of T-shirtlengte, het kan allemaal! View B is helemaal nieuw. Hier verving Marte de bolle rok door een A-lijn en voegde ze een lintje toe. Naast de basishalsuitsnijding, kan je nu ook kiezen voor een diepe of brede hals. En als uitsmijter: heel wat opties zijn ook geschikt voor (een combinatie met) niet-rekbare stoffen!






Voor mijn eigen Nore Dress maakte ik na veel getwijfel (dat is het nadeel van al die opties) de versie die eigenlijk al maanden in mijn hoofd zat: jawel, een exacte kopie van Lenes Nore-kleedje. Voor wie het zich afvraagt: 'twinnen' deden we enkel voor de fotoshoot, in het dagelijkse leven zie ik dat niet snel gebeuren. ;-)






Een paar weekends geleden trokken we op een snikhete dag naar de Verbeke Foundation. We gingen ernaartoe voor een fotoshoot met Lene voor het boek dat Marte schrijft, samen met Vicky van Silver Sixpence Studio. Wat een supertoffe ervaring was dat! En een geweldige locatie, ik raad iedereen aan om eens een bezoekje te brengen aan de Verbeke Foundation! Was ik even blij dat ik, naast een arm vol jurkjes voor Lene, ook mijn eigen Nore Dress en ons fototoestel had meegenomen!






Ik heb misschien wel acht kleedjes in mijn kast en de meeste daarvan heb ik één of twee keer gedragen - ik ben écht geen kleedjesmens -, maar deze Nore heeft de binnenkant van mijn kast nog niet gezien. Het warme weer zit daar uiteraard voor iets tussen, maar de reden is vooral dat dat kleedje gewoon zalig om te dragen is!






Tot eind juli krijg je 10% korting op het papieren of pdf-patroon met de code '10offnore', het ideale moment dus om een (of vele) zomerse Nore(s) te naaien!




Foto's 2, 5, 9, 10 en 11 zijn gemaakt door Marte, dikke merci daarvoor! En ook dankjewel aan meneer lielebeesje voor de overige foto's en aan Lene om nog eventjes met mij te poseren, het zijn foto's om te koesteren ...


Patroon: Nore Dress and T-shirt for Teens and Women (maat 12y - 50) - Compagnie M.
Tricot met print: Megan Blue Fabrics - Infinity Stoffen.
Donkerblauwe tricot: Infinity Stoffen.

12 opmerkingen

  1. Wat zijn jullie mooi!!! Ik ben zot op twinnen dus helemaal fan 😀😀😀. Laat deze niet in je kast hangen, veel te mooi daarvoor xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Sara. En nee, het kleedje heeft de kast nog steeds niet gehaald ...

      Verwijderen
  2. Loobieloontje5/7/17 21:01

    Twee prachtige meisjes met al even schitterende jurkjes ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En jij bent totaal niet bevooroordeeld natuurlijk, eh zus? ;-)

      Verwijderen
  3. Wauw! Zo mooi! Ik heb het patroon intussen ook in mijn bezit. Nu nog twijfelen over de stoffencombinatie. Jouw keuze is alvast meer dan geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.