Nore Dress & T-shirt Tour - Compagnie M.




Oh my, van vijgen na Pasen gesproken ... Ik testte de Nore Dress & T-shirt, het nieuwste patroon van Compagnie M., in maart. We namen het kleedje mee en maakten foto's tijdens onze paasvakantie begin april en deden de fotoshoot bij gebrek aan genoeg geslaagde foto's daarna nog eens over. Maar intussen zijn we bijna eind mei en nu pas blog ik erover. Laten we het erop houden dat er heel wat musicalkostuums (die toon ik ook nog wel eens) en een heel drukke werkperiode tussenkwamen. Aan het kleedje lag het helemaal niet, laat dat duidelijk zijn!







Ik denk namelijk dat dit het eerste patroon van Compagnie M. is waarvoor het liefde op het eerste gezicht was bij mij, terwijl daarvoor de liefde altijd stilletjes moest groeien. Zoals we gewoon zijn van Marte, heeft het patroon een hoop opties (inzetstukken voor en/of achter, zakjes, colourblocking, highlow zoom, jurk- of T-shirtlengte), is de pasvorm perfect en zit er weer een uitgebreide handleiding bij.






Ik vond een supertof tricotje bij Infinity Stoffen in Heusden (geen stashbusting deze keer, oeps). Het is van Megan Blue Fabrics en ik was er echt meteen verliefd op. Ik zou het gerust in alle kleuren kunnen kopen. Lene wordt ook echt wat te oud voor de kinderlijke printjes, dus zelfs zij is overtuigd - weliswaar pas toen het kleedje af was. Een iets stevigere tricot doet het kleedje wel wat beter vallen, eerlijk is eerlijk (al ligt er nog een stuk van hetzelfde stofje klaar voor de damesversie - ga ik voor het eerst in mijn leven 'twinnen' met dochterlief, wie zal het zeggen?).








Op vakantie heeft Lene zowat twee dingen gedragen: haar badpak en haar Nore. Super, toch?




Oh ja, ik ben (nog steeds) het levende bewijs dat je zo'n kleedje even gemakkelijk in elkaar kan zetten met de naaimachine en zonder overlock, hoera! 




Marte pakte de tour deze keer anders aan (oud nieuws intussen, I know) en ik vind het persoonlijk heel geslaagd: je vindt alle versies uit de tour op Instagram door te zoeken op de hashtag #compagniemnoretour of te gaan naar de account die Marte hier speciaal voor aanmaakte (@compagniemnoretour). Geen nood, wie geen Intagram heeft, kan hier of hier terecht. Ook op haar website verzamelt Marte de creaties in een overzicht (zie onderaan op de homepage).




Het goede nieuws is dat Marte ook een heel toffe wedstrijd met leuke prijzen koppelde aan de lancering van dit patroon, in samenwerking met Nosh Organics. Je vindt er alles over op haar website. Meedoen kan door je creatie te posten op Instagram met de hashtags #noredresstshirt en #compagniemnorecontest. Heb je geen Instagram-account, dan kan je je foto ook gewoon naar haar doormailen. Het slechte nieuws is dat de wedstrijd vanavond om 21u afgelopen is, maar er zijn wel massa's prachtige Nores om je te inspireren, neem dus ook daar zeker een kijkje!




Patroon: Nore Dress & T-shirt by Compagnie M.
Tricot met print: Megan Blue Fabrics - Infinity Stoffen.
Donkerblauwe tricot: Infinity Stoffen.

8 opmerkingen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.