Polina Dress - Coffee+Thread




Een tijdje geleden zag ik op Facebook een oproep voor het testen van het nieuwe patroon van Coffee and Thread, de Polina Dress. Ik schreef me in, want 'you never know', dacht ik. En kijk, ik was erbij! Belgische naaisters doen het precies goed wereldwijd, want we waren goed vertegenwoordigd in de testersgroep!


A while ago I saw a call for testers on Facebook for the Polina Dress, a new pattern by Coffee and Thread. I took my chances, you never know ... and I was selected! There were several Belgian sewists in the group, so apparently we do well worldwide!






Het kleedje heeft heel wat opties, zowel voor de 'ruffles' (in een cirkel of langwerpig) als voor de rok (gerimpeld of cirkel) en de striklinten (recht of wijd uitlopend). Ten huize lielebeesje werd het een gevoerde versie met rechte 'ruffles', een rimpelrokje en rechte striklinten.

The dress pattern comes with many options, for the ruffles (long or circular), the skirt (gathered or circular) and the ties (straight or flared). I made a lined dress with long ruffles, a gathered skirt and straight ties.






Ik liet Lene een stofje uit de voorraad kiezen en ja hoor, ze slaagde er weer eens in om er eentje te kiezen dat ik echt niet zo passend vond voor dit patroon. Helaas hebben meisjes van 8,5 jaar al een sterk eigen willetje en deden dreigementen als 'geen fotoshoot als je een ander stofje neemt', mij overstag gaan voor haar keuze. Ach ja, het is wat het is, kijk zelf maar eens ...

I let my daughter Lene choose a fabric from my stash and yes indeed, she picked one of which I thought it wasn't suitable for this pattern. Unfortunately, 8,5 year old girls can have a very strong opion about things, as in: 'if you don't use this fabric, there will be no photoshoot'. Oh well, you can see for yourself ...






Olga, wat fijn dat ik dit patroon mee mocht testen, dankjewel!

Olga, I was really honoured to be part of your testers group, thank you very much!




Tot en met dinsdag 21 maart kost het patroon slechts 7 USD i.p.v. 9 USD in de shop van Coffee and Thread Patterns. Als je lid wordt van de Facebook-groep van Coffee and Thread Patterns, vind je daar een code om het patroon aan te kopen met nog eens 10 % extra korting!

Through Tuesday, March 21st, the pattern is on sale in the Coffee and Thread webshop (7 USD instead of 9 USD), but if you join the Coffee and Thread Patterns Facebook group, you can find a code for an extra discount of 10 %!






Olga was zo lief om ook een giveaway te koppelen aan de lancering van het patroon. Je kan uiteraard het patroon zelf winnen, maar ook 2 yards van een prachtige Cotton and Steel-stof!

Olga was so kind to host a giveaway to celebrate the pattern launch. You can win the pattern ofcourse, but also 2 yards of a gorgeous Cotton and Steel fabric!


a Rafflecopter giveaway





Ik kreeg dit patroon van Coffee and Thread in ruil voor mijn bijdrage aan de patroontest, maar dat ik erover blog, is mijn eigen keuze ... en wat ik ervan vind natuurlijk ook!

Coffee and Thread gave me this pattern in exchange for my contribution to the pattern test, but blogging about it is my own choice ... and so is what I think of it!





Wanna see some more dresses? You can find an overview of the testers here.


Patroon / pattern: the Polina Dress by Coffee and Thread.
Stof / fabric: Pauli.
Knopen / buttons: Veritas.

17 opmerkingen

  1. zo mooi ... ze straalt er mee
    https://stokstaartjedoethetzo.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en ja ... wij Belgen, een klein land maar we laten van ons horen (ons zien) hé
    https://stokstaartjedoethetzo.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt eh, als haar patronen nu ook nog naar het Nederlands vertaald zullen worden, wil dat toch wat zeggen ook!

      Verwijderen
  3. Oh, toffe foto's! mooi Polina exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's! En ik vind die stofkeuze goed gedaan. Jouw Polina springt er tussenuit, ofwel ligt het aan die guitige dochter, dat kan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, geen grote, romantische bloemen of een andere eyecatcher hier, maar ik heb er intussen vrede mee. En manlief ook, ik probeer geen nieuwe stofjes te kopen. ;-)

      Verwijderen
  5. Helemaal fan van deze versie! In ruil voor de stofkeuze is het een geweldige fotoshoot geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind het echt een keischone versie, ook in dit stofje! En idd, die meisjes en hun willetje! Gelukkig bij mij nog te doen, maar dat zal binnen 3 jaar ook wel zo zijn ;-) De jurk staat haar in elk geval super, en zalig met die hakken erbij ;-) Leuke foto's!! groetjes van je medetester Barbara ;-) (Lilliepawillie)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dat ze goed koos, dit stofje maakt het jurkje iets minder kinderlijk en dat kan Lene wel hebben! Zeker in combinatie met de hakken, al heb ik zo het vermoeden dat het doordeweeks met een ander paar gecombineerd zal worden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je wel een punt. En inderdaad, geen doordeweeks schoeisel (gelukkig maar!).

      Verwijderen
  8. Ik vind het gewèldig dat Lene zo haar eigen smaak en zin doordrijft - ik ben dan ook haar moeder niet, natuurlijk ;). Die ruffles, die zijn naar mijn zin iets te nadrukkelijk aanwezig, maar hé... het kind straalt, dus volgens mij is dat een win!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de uiteindelijke versie zijn de ruffles iets kleiner, maar ik ben het met je eens (en Lene zelfs ook)!

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.