Slow Pants (met ‘sportbroekhack’!)


Ik doe sinds anderhalf jaar aan pilates en dat vraagt om aangepaste sportkledij. In al die strakke gym- en yogabroeken vind ik mijn ding niet, dus wilde ik er wel eens eentje zelf maken. Een paar maanden geleden mocht ik meedoen aan de patroontest voor de Slow Pants van Madeit Patterns, het eerste patroon in hun ‘loungecollectie’. De broek is vooral bedoeld als ‘homewear’, maar met een kleine hack is ze voor mij – ook – perfect als sportkledij!


De broek heeft een hoge taille, brede, rechte pijpen en twee zijzakken. De lange streep over de zijnaad is optioneel, maar ik vind het wel een tof detail.



Ik maakte de mijne in een heerlijk warme en zachte grijze sweaterstof, met de zijstreep in een geruite stof die ik ook al gebruikte voor de Rocco Sweater van zoonlief en later voor mijn Hug Hoodie, die je hier ook op de foto's ziet (want ja, ze passen perfect bij elkaar ...).



Mijn sporthack? In de naden van die zijstrepen liet ik telkens twee uitsparingen ter hoogte van de zoom, zodat ik daar een ronde elastiek door kon trekken. Die kan ik aanspannen met een mini-koordstopper. Thuis doe ik dat niet, maar bij de pilates wel. Zo blijven de pijpen van mijn broek netjes over mijn benen en hangen ze niet op mijn knieën bij de oefeningen met de benen in de lucht. 😉


Wil jij ook aan de slag met dit patroon? Dan heb ik goed nieuws, want Madeit Patterns geeft deze week 50 % korting als je dit patroon aankoopt in combinatie met de Hug Hoodie (gebruik hiervoor de code BIGHUGS)! Er is trouwens ook een tienerversie (code LITTLEHUGS).


Ik kreeg dit patroon van Madeit Patterns in ruil voor mijn bijdrage aan de test, maar wat ik hier schrijf, is uiteraard 100 % mijn eigen mening!

Patroon: Slow Pants van Madeit Patterns.
Grijze sweaterstof: Pauli.
Sweaterstof zijstreep: Megan Blue Fabrics, gekocht bij Infinity Stoffen.

4 opmerkingen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.