Charlene Sweater


Een bevriende mama zette afgelopen schooljaar haar eerste stapjes in de naaiwereld. Met echte lessen en al, iets wat ik zelf niet kan zeggen. Af en toe mocht ik haar hulplijn zijn. Om mij te bedanken kreeg ik een cadeaubon van LanaLotta, hoe fijn is dat! Met veel te veel centjes erop als je 't mij vraagt, dus Marijke, ik ga nog even door met hulplijn spelen hoor.



Ik wist meteen welk stofje ik er graag mee wilde kopen: de Blackslash french terry van About Blue. Ik wist ook dat het geen 'gewone' sweater zou worden, maar de patroonkeuze duurde toch iets langer dan de stofkeuze. Uiteindelijk ging ik voor de Charlene Sweater uit La Maison Victor: die pofmouwen spraken me wel aan.




Zoals gewoonlijk verlengde ik de mouwen en de zoom, maar die verlengde zoom haalde ik er uiteindelijk helemaal weer af en ik maakte 'm dan ook maar meteen recht in plaats van gebogen. Iets met een ongewenst pofeffect op de buik enzo, ahum. De sweater bleek ook veel te groot te zijn, dus hij heeft een hele poos ongedragen op een stoel gehangen, tot ik de moed bijeenraapte om de oksels en de zijnaden een heel stuk in te nemen. Ik snap niet waarom ik daar zo lang mee gewacht heb, want nu is het een van m'n favoriete en meest gedragen sweaters: zowel casual als chic met die roségouden bling. Ideaal voor naar het werk, op een koele zomeravond of bij wat frisser herfstweer!



Patroon: Charlene Trui, La Maison Victor - 5/2018.
French terry/summersweat: Blackslach, About Blue bij LanaLotta.

2 opmerkingen

  1. echt een hele mooie sweater! misschien moet ik dat model toch ook eens bovenhalen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen, ik draag 'm echt graag! Maar niet te groot maken eh, zoals gewoonlijk bij LMV valt ie erg groot. ;-)

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.