Making Backpack

Het is eigenlijk al een hele tijd geleden dat ik nog een tas genaaid heb, maar hier kon ik echt niet aan weerstaan: de lancering van het geweldige patroon voor de Making Backpack van Noodlehead en de vraag van Laura wie er zin had om bij haar thuis een workshop te volgen.


Het patroon is echt iets voor mij: ik gebruik dagelijks een rugzak voor het werk en ik hou wel van het rechthoekige design, mooi én praktisch.

Schrik niet, de voorbereiding duurt ongeveer even lang als de workshop zelf, maar ik ben er wel in geslaagd om na een dag workshoppen naar huis te keren met een afgewerkte rugzak (en ik heb op de dag zelf nog mijn eigen biais gemaakt, een primeur!). Dat ligt natuurlijk ook aan de deskundige begeleiding van Katrien en de motiverende babbels met de andere deelneemsters, het was echt een superplezante dag. Laura, bedankt om zo’n toffe gastvrouw te zijn, ik ben blij dat ik je eindelijk eens ontmoet heb!



Hier zie je ook de resultaten van de andere deelneemsters.

Vooraan is er een klein zakje en binnenin zit een vakje met rits. Wat ik wel mis, is een grote binnenzak voor mijn laptop. Maar dat kunnen we oplossen met een aparte laptopsleeve natuurlijk.


En ook mijn klarinet past er perfect in, jeuj!


Als laatste deel ik nog even mijn geheime tassentip met jullie: ga (tijdens de solden) eens op zoek naar een mooie lederen riem bij Veritas of elders. Met een riem van 105 cm kwam ik meer dan toe voor de hengsels. Ik heb nu superoriginele handvaten in leer met gouden glitters én ik ben gesteld voor de helft van de prijs …


Ik ben precies weer terug in ‘tassen-mood’ en ik heb nog een klein restje van dat prachtige waxed linnen. Benieuwd wat dat nog gaat opleveren! Hebben jullie soms een tip?


Patroon: Making Backpack van Noodlehead, als pdf te verkrijgen in haar webshop of op papier bij K-bas. De workshop werd gegeven door Katrienette.
Stof: handwaxed metallic linnen - golden teal, van bij K-bas.
Voeringstof: Rhapsodia - Dream Voyage - Weaving Azul van Art Gallery Fabrics.
Hengsels: een lederen riem van bij Veritas.
Andere fournituren: tassenband ivoor, gouden schuifgespen en passanten, metallic gouden rits ivoor, gouden holnieten, plakkatoen en versteviging, allemaal van bij K-bas.

10 opmerkingen

  1. Ik vond de handvaten al van bij de eerste foto super! Enne, bijpassende laptopsleeve in dat restje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet, als ik ooit eens vijf minuten tijd heb. ;-)

      Verwijderen
  2. Een heel mooi exemplaar Els, knap gedaan! Een nieuwe portefeuille misschien met het restje waxed cotton? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Carolien! Ook een goed idee, die portefeuille!

      Verwijderen
  3. Prachtig ! Heel goed idee van de hengsels, ze staan er prachtig bij. Voor het restje : een eenvoudig ritstasje om kleine spulletjes die je wil meenemen met klasse op te bergen. Aangezien de stof op zich spreekt is een eenvoudig model voldoende, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel knap gemaakt!! Vond het tof om je te leren kennen.
    Misschien kan je met het restje een heuptasje maken (dat is hier alvast het plan :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, tof, voor op Tomorrowland! ;-) Benieuwd of je die twee patronen van Sarkirsten intussen hebt gekocht!
      Ik vond het ook supertof!

      Verwijderen
  5. Een heel mooi exemplaar met originele afwerking! Geef me zin er aan te beginnen 😆

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.