Lielebeesje deelt haar doodgewone dingen (lijstje #3)

Er waait een nieuwe lijstjeswind door blogland ... die van de doodgewone dingen. Zij begon ermee en velen volgden. Zelf begon ik ooit met een reeks lijstjes-posts, maar het bleef bij twee gepubliceerde lijstjes en een paar nog uit te werken ideeën. Ik neem dus met plezier dit stokje over om mijn lijstjesreeks nieuw leven in te blazen. Hier gaan we dan!


tussen verse lakens glijden

in de kerstperiode rondrijden te lande, overdreven kerstversiering ten top!

de kinderen die 's avonds bij het slapengaan vragen om nog eventjes in hun haar te kroezelen,
of dat zelf spontaan bij jou doen

de schattige woorden van Lene en Thias: vlegelmuisje (vleermuis), troosteren (troosten),
hoetoet (yoghurt), policy (politie), zonneplaneten (zonnepanelen), wimpers (ruitenwissers),
opkouden (afkoelen), zeurstof (zuurstof), ruikig (het stinkt), wc-tas (toiletzak) ...
... en natuurlijk lielebeesje (lieveheersbeestje)

dochterlief die haar eerste verhaaltjes schrijft en eigen werkschriftjes maakt (inclusief sgrijffauten)

de ongebreidelde fantasie van onze jongste

bij het slapengaan nog even bij de kindjes gaan kijken
en ze gelukzalig zien glimlachen in hun slaap

oude liedjes van voor naar achter en van achter naar voor kunnen meezingen
(en anderen dan verbaasd zien kijken)

Dirty Dancing voor de 87ste keer zien (nobody puts Baby in a corner!)

mama-Lene-tijd of mama-Thias-tijd (één-op-één-tijd dus)

huisbroeken en fleecedekentjes (I know!)

inspiratie vinden op het juiste moment

de uitwerking van dat idee die dan ook nog helemaal lukt

lezen op het toilet

de werkdag beginnen met een latte (en de namiddag ook)

puntjes afvinken op lijstjes

de slappe lach hebben (bij mij altijd met tranen in de ogen)

samen met meneer lielebeesje naar Scandal kijken

lijstjes als deze maken (ik kan niet stoppen!)


3 opmerkingen

  1. Leuke lijst :-) En dat doet er mij aan herinneren dat mijn oudste zoontje altijd 'kommobeestje' zegt tegen een lieveheersbeestje. Geen idee waar hij dat van haalt :-) Maar wij begrijpen hem ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk lijstje heb je gemaakt!Misschien nog een idee dat ik kan overnemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijst met kleine dingen die gelukkig maken, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.