Hug Hoodie


Ik zei het al in mijn vorige bericht: ik ben de laatste tijd helemaal in sweatermodus wat naaien betreft. Het is misschien niet altijd koud, maar het blijft wel winter eh, hét seizoen om lekker te cocoonen in comfy kleding. De oproep voor testers voor het nieuwe patroon van Madeit Patterns kwam dus op een heel geschikt moment. Het patroon van de Hug Hoodie werd gisteren gelanceerd en maakt – net als de Slow Pants (oeps, die moet ik jullie nog tonen) – deel uit van hun ‘loungecollectie’.



Ik ben altijd op zoek naar patronen met een leuk detail en dat is ook hier het geval: een zoomband die doet denken aan een wikkeltop. Verder kan je kiezen of je een kap maakt of niet. Zelf draag ik nooit sweaters met een kap, dus het was geen moeilijke keuze om die achterwege te laten. Het maakt er natuurlijk ook een sneller naaisel van, zalig.



Ik kan je al meegeven dat de mouwen heel lang en een beetje smal zijn (ideaal om duimgaten te maken!) en dat de sweater zelf vrij breed valt. Een maat groter tekenen naar de heupen toe, in mijn geval een standaardaanpassing, was daarom helemaal niet nodig. Als je tussen twee maten valt, kies dan de kleinste, zou ik zeggen.


Mijn sweater mag dan perfect passen bij mijn (nog te tonen) Slow Pants en heerlijk zijn om thuis te dragen of bij het sporten, ik droeg ‘m ook al gewoon op een zwarte jeans naar het werk dat kan perfect!

Wil jij ook aan de slag met dit patroon? Dan heb ik goed nieuws, want Madeit Patterns geeft momenteel 20 % korting om de lancering te vieren (wordt automatisch verrekend, je hebt geen code nodig)! Er is trouwens ook een tienerversie.


Ik kreeg dit patroon van Madeit Patterns in ruil voor mijn bijdrage aan de test, maar wat ik hier schrijf, is uiteraard 100 % mijn eigen mening!


Patroon: Hug Hoodie van Madeit Patterns.
Sweaterstof: Megan Blue Fabrics, gekocht bij Infinity Stoffen en ook al gebruikt voor deze Rocco Sweater voor zoonlief. Jawel, ik kan nu zelfs twinnen met hem!

6 opmerkingen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.