De lelijkste pyjamabroek ooit


Een paar jaar geleden mochten we nog eens naar een trouwfeest in de familie en wilde ik graag een jumpsuit dragen. De mode was toen 'al smalle pijpen wat de klok slaat', dus was er nergens in de winkels een voor mij enigszins flatterende jumpsuit te vinden. Ook in patronenland vond ik mijn ding niet. Het plan was vervolgens om het bovenstuk van een of andere La Maison Victor-creatie te combineren met een rechte broek. In het Grote Naaiboek van Femma vond ik een 'klassieke pantalon'. Ik besloot om daar eerst een testversie van te maken en knipte lustig in een stofje waarvan ik gedacht had dat het nooit het daglicht nog zou zien. Vervolgens belandden de geknipte patroondelen in de kast, want ik ging uiteindelijk voor Plan B als weddingoutfit, een rokje met plooitjes in een jeansstof van Lotte Martens.


Drie zomers had later had ik een nieuwe pyjamabroek nodig en besloot ik dat de snelste manier om daar aan te geraken, was dat ik die broek eindelijk eens in mekaar zou zetten. En zo geschiedde. Zonder handleiding weliswaar, want ik kon het boek niet vinden (nog steeds niet, moet ik toegeven), maar alles verliep van een leien dakje.


En dus stel ik u voor: de lelijkste pyjamabroek e-v-e-r! Maar ze zit wel zalig! ;-)


Onze vakantie in Zuid-Limburg, enkele weken geleden, was ook zalig ... en ons huisje bleek de ideale plek te zijn voor een kleine fotoshoot!


Note to self: naadband aan de zakken was geen overbodige luxe geweest.



Patroon: klassieke donkerblauwe pantalon uit het Grote Naaiboek van Femma.
Stof: ooit gekocht op de multiculturele markt in Heusden-Zolder (wel een zeer geschikte stof voor sprinkhaanogen, zo bleek later).
Boordstof: LanaLotta.

2 opmerkingen

  1. Ik moet zeggen, goede titelkeuze! Ik ging flink thesissen (en. geen. blogs. lezen.) maar aan die titel kon ik niet weerstaan ;-) En als pyjamabroek vind ik hem nog geslaagd ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dank je. Of moet ik me nu toch een klein beetje beledigd voelen? ;-P
      Veel succes met de thesis.

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.