Dames en heren, appelen en peren ...


... boeren en boerinnen, het circus concert gaat beginnen!


Jawel, na bijna twee jaar werd dit stofje eindelijk omgetoverd tot een concertbloesje! Voor wie niet mee is: ik speel in een harmonie en onze outfit voor het concert is zwart met een rood accent. Bijna twee jaar geleden kwam ik bij Pauli een stofje tegen dat aan die eisen voldeed en ik nam anderhalve meter mee naar huis. Toen bestond mijn blog een jaar en stelde ik een prijsvraag: wat te maken met het stofje? Het winnende antwoord was de Washi Dress van Made by Rae, in tuniekversie welteverstaan. En toen bleef het stofje liggen. Deadlines van concerten kwamen en gingen.




Afgelopen zomer maakte ik eindelijk een testversie van de Washi Tunic. Geen onverdeeld succes, zo bleek. En dus moest ik op zoek naar een alternatief. Er ontstond een hele lijst van mogelijkheden, gaande van een bestaand bloesje overtekenen tot allerlei bloesjes en bovenstukken van kleedjes uit La Maison Victor, maar niets kon me overtuigen. Tot Griet en Lies in Zo Geknipt! 2 met de ideale oplossing kwamen: recept 11, voor appelen en peren, oftewel een bloesje op maat, waar ik bovendien maar een klein stukje van het stofje voor nodig had (want een gans bloesje uit dat stofje was intussen nogal overweldigend geworden in mijn hoofd; danku, Mieke, om het goede voorbeeld te geven). En zo geschiedde!




Nu moet je weten dat ik (nog) geen overlock* heb en mij meestal zo ver mogelijk van stretchstof houd, maar dit patroon heeft mij duidelijk over de streep getrokken: wat een gemak, die overlocksteek! Mijn tricotangst is nu een pak minder en ik durf eindelijk te geloven dat het kan, een kledingstuk in elkaar steken in een uurtje (of twee).

* Ik heb mezelf opgelegd dat ik pas een overlock mag kopen als de zolder opgeruimd is en ik daar een naairuimte heb ingericht. En nee, Sarah, dat is nog steeds niet in orde! ;-)




Het reken- en tekenwerk was een eitje, al heb ik bij het naaien het bloesje toch wat versmald om mezelf een beetje meer taille te geven. En bij een volgende keer (die komt er, neem ik mij voor) maak ik het misschien iets korter en in ieder geval wat breder aan de heupen, want daar was ik wat te optimistisch ...




Ik had in de Veritas prachtige vierkante rode knoopjes gekocht, maar op het moment van de waarheid waren ze onvindbaar (nog steeds eigenlijk). Al bij al vind ik ze ook helemaal niet nodig, het stofje in het middenpand is meer dan druk genoeg.

Zo, een bloesje waar ik blij mee ben en mijn tricotangst getemd, wat wil een mens nog meer?**

** Een paar Julia's in mijn geval, next op mijn to sew-lijst, we gaan verder op ons tricot-elan! ;-)


Patroon: Voor Appelen en Peren, recept 11 uit Zo Geknipt! 2.
Zwart stofje met rode bloemen, soort nepzijde: Pauli.
Zwarte punta di roma: Pauli.

26 opmerkingen

  1. Haha, ik voel me niet aangesproken ;)
    Maar wat een schoon bloesje! Dat trouwens geen extra rode knoopjes heeft denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maakte er ook net eentje met een vrolijk middenpand, wat zijn ze zalig hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooi shirt! Die staat ook nog op mijn to do lijstje! Dit geeft weer extra inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat het concert nu inderdaad maar beginnen. Je zal stralen in je bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het concert was al voorbij toen ik mijn bericht schreef. ;-)
      't Was een leuk / goed concert en ik kreeg veel complimentjes over mijn bloesje!

      Verwijderen
  5. Prachtig ! Kan alleen maar een prachtconcert worden op die manier !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er knap uit. Dat recept is echt het succesnummer van Riet & Lies!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel mooi bloesje! Ook voor mij wat extra inspiratie!
    Leuke blog trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi! Moet mij ook eens aan dat bloesje wagen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtexemplaar!
    Bij mij moest ze net iets langer zijn en ik vrees dat er bij mijn rekenwerk iets misgelopen is haha. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet daar eens dringend aan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed gelukt! Ooit wil ik dat patroon ook eens maken, ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh, wat een supercombinatie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.