Pure Mara

Ik volg Marte van Compagnie M. al ongeveer van bij haar eerste stappen in de blogwereld en de lancering van haar eerste patronen. En toch had ik nog nooit iets gemaakt met één van haar patronen. De Big Mara Blog Action was dan ook de spreekwoordelijke schop onder de kont om er eindelijk eens werk van te maken!




Er vormde zich al snel een idee in mijn hoofd: een 'pure' Mara wilde ik maken, eenvoudig, wit, de basis-vlindermouwtjes, geen foliekes. In de stapel zolderschatten van bij mijn ouders vond ik het perfecte stofje, minstens 30 jaar oud (en misschien nog ouder): een licht, wit katoentje met kleine bloemetjes in. Het matchte perfect met mijn idee van een Pure Mara! De enige kleuraccenten die er aan te pas kwamen, zijn de lichtgele paspel en de gele, roze en mintkleurige knoopjes. Omdat het stofje zo licht is, moest ik net als Marte het middenstukje volledig voeren in plaats van een belegje te gebruiken.




Mijn bijna zesjarige dochter Lene is groot voor haar leeftijd, maar ook supersmal. Ik maakte voor haar maat 4 jaar, maar verlengde het bloesje tot maat 6 jaar. Het past haar perfect en Lene is er helemaal weg van (al lijkt het niet altijd zo in de 'foto-spam' hieronder)! ;-)

Ik vind dat deze Pure Mara prachtig staat op een jeansrokje of een donkerblauw shortje. Ik maakte ook een bijpassende haarband volgens deze handleiding, want Lene draagt haar haren graag los (en eigenlijk is de haarband zo breed dat het de perfecte vervanger is voor een zonnehoedje, mooi meegenomen!).














Ik ben supertevreden van mijn Pure Mara én van het patroon. Lotta, Louisa, Julia ... er zullen zeker nog meer van Martes patronen volgen hier! Een Julia-sweater voor volwassenen zie ik trouwens ook helemaal zitten!




Dankjewel, Marte, dat ik mocht deelnemen aan deze Big Mara Blog Action
en dankjewel voor het maken van al die mooie patronen!


Alle info over de Big Mara Blog Action vind je uiteraard op Martes eigen blog. Ze maakte een aparte Mara-blogpagina met alle deelnemende bloggers en hun versie van de Mara (uiteraard vind je de mijne daar ook terug). Er is ook een sew-along waar je toffe prijzen mee kan winnen. En nog tot en met 17 augustus 2014 krijg je met de kortingscode MARA-ACTION 10 % korting bij aankoop van het patroon!


Patroon: Mara - Compagnie M.
Witte stof: zolderschat.
Paspel: Veritas (denk ik).
Knoopjes: Hexagoon.

11 opmerkingen

  1. mooi, mooi, mooi! Een perfect stofje en fantastisch gecombineerd met de 3 verschillende knoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love your Mara !! So beautiful in this fabric with the piping and buttons details :) It's funny because i also wanted to sew a very pure one too and i used a cotton which belonged to the mother-in-law of my husband's aunt (an very old fabric too ;)). It will be on the blog tomorrow :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke versie van de Mara blouse! Wat mooi met dat vintage stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ♥ jouw pure Mara. Eenvoud siert. Jouw kleine meid (wat lijkt die op haar mama) staat er beeldig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super tof! Ik was zelf ook aan't spelen met het idee van een wit stofje dat ik nog heb liggen. En als ik dit zie ga ik mij daar zeker aan wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zachte kleurtjes. Heel mooi gelukt. Ik heb het patroon, maar ben er helaas nog niet aan begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het idee van een wit bloesje ook al een tijdje in mijn hoofd, maar voor een 2jarige is dat een absolute no-go (tenzij ik zin heb om mijn zelfgemaakte pronkstuk na 1 keer dragen in de vuilbak te gooien)... Jouw Mara is prachtig, echt super mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig in al zijn eenvoud! Proficiat! M

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi, met recht ben je er blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.