Over bandwerk en een klein weggevertje

Met een vriendin sprak ik laatst eens over het vele bandwerk dat je in blogland ziet passeren: van ganse rijen pennenzakken, ritstasjes ... tot rokjes in grote hoeveelheden. Om jaloers op te zijn. We spraken ook over het feit dat wij daar nooit in slagen. In mijn hoofd vertaalt zich dat dan als: "Dat moet mij toch ook eindelijk eens lukken!"
 
Dus stelde ik mijn geduld en tijd op de proef en bedacht een klein projectje - mee ingegeven door het feit dat al mijn klantenkaarten in twee plastic mapjes zitten die helemaal uit elkaar vallen. Ik ging aan de slag met het patroon en de tutorial van deze loyalty card holder, patroonpapier, potlood, geodriehoek en wat kleine lapjes stof.
 
 
 
 
Alles helemaal hetzelfde maken, zag ik toch ook weer niet zitten. Naast de originele versie, een rechthoekig tasje met een ronde flap, tekende ik zelf nog twee varianten: een trapeziumvormige en een rechthoekige met een schuine flap. Drie tasjes waren voldoende om aan mijn definitie van bandwerk te voldoen. ;-)
 
 

 
Deze tasjes waren ook de aanleiding oftewel een goed excuus om overstag te gaan voor de aankoop van een kamsnaptang (al hebben de kamsnaps intussen ook al gediend voor een ander project). Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!
 
 
Ik heb wel het een en ander gewonnen het laatste jaar (en jawel hoor, ik heb mijn theorie opnieuw bewezen, er is nog meer leuks naar mij onderweg), dus het wordt hoog tijd om ook eens iets weg te geven. De gebloemde tasjes hebben al een bestemming, maar het rode tasje kan het jouwe worden!




Een heel klein weggevertje om te beginnen dus, na de eindejaarsdrukte hoop ik eens wat groters te kunnen bedenken (niet zo moeilijk) én de tijd te vinden om het dan ook te produceren (iets moeilijker).

Wat moet je doen? Gewoon een reactie achterlaten voor donderdagavond 2 januari 2014 Ã©n zorgen dat ik je kan terugvinden als je de winnaar bent. Volger zijn of een linkje plaatsen hoeft niet (maar is wel leuk natuurlijk).

Succes!

Deze giveaway is afgesloten.


Oorspronkelijk patroon: de loyalty card holder van A Lemon Squeezy Home.
Varianten: zelf getekend (bij eventuele volgende exemplaren zou ik het patroon wel lichtjes 'optimaliseren').
Witte stofjes met zwarte en bruine bloemetjes, stofje met bruine vichyruitjes: zolderschatten.
Rood stofje met blauwe lijntjes en stofje met rood-blauwe ruitjes: The Fabric Sales.
Zwarte stof met polkadots: Moda Stoffen (Heusden-Zolder).
Vlieseline: Veritas.
Kamsnaps: Kleurenmix.
 

11 opmerkingen

  1. Tof! Rood is mijn favoriete kleurtje!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe mee, mijn dochter is zot van tasjes, en dit is een ideaal formaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg je :) en doe graag mee :) ik vind dat rood kei schoon en dat zou hier heel handig zijn (en dan moet ik het eens niet zelf maken want op 2 januari start ik terug met werken na 11 maand thuis)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh mooi, helemaal mijn ding :-)
    Ik volg je al een tijdje, ook al blog ik (nog?) niet zelf...

    Els S.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de binnenzijde er uitziet...
    Ik zit er zelf ook aan te denken om aan de kamsnaps te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dat staat niet op de foto's! Het rode tasje heeft vanbinnen een stofje met kleine ruitjes, rood en blauw. En voor de volledigheid: het bruine heeft een voering met bruine vichy-ruitjes en het zwarte heeft een voering met polkadots.

      Verwijderen
  6. ja ! rood is tof namelijk ! gelukkig nieuwjaar alvast trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil wel meedoen, een klantenkaarthouder staat al een hele tijd op mijn todo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een klantenkaarthouder heb ik nog steeds niet in mijn bezit, het zou mooi passen in mijn rode handtas, dus ik doe graag mee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kaartenhoudertjes. :) Dat komt altijd van pas, dus doe ik graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik waag op de vangreep een kansje!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.