Mats knapt ook een uiltje

Mijn collega Muriel beviel eind oktober van een flinke zoon, Mats. Afgelopen maandag werd in Oostende het nuttige van een vergadering gekoppeld aan het aangename van een bezoekje. Daarmee lag de deadline om mijn cadeautje af te krijgen vast. Zes weken had ik dus. Zes weken om een lijstje te vullen met ideetjes en veel te twijfelen. En de laatste paar avonden om dan eindelijk de knoop door te hakken en in gang te schieten.
 
 
Een leuk geboortekaartje met uiltjes, daar had ik wel al het perfecte stofje voor in huis!
 
 
Die lampjes blijf ik tof vinden ...
 
 
 
Een uilenknuffeltje.
 
 
 
Een longsleeve erbij, met zijn naam in het lettertype van op het geboortekaartje.
 
 

En klaar was het pakketje!
 
 
 
Exact twee dagen heeft dochterlief kunnen 'moederen' over Mats' uilenknuffeltje.
Ik mocht het pas meenemen na plechtig beloofd te hebben dat de uilenfamilie nog zou uitbreiden ...
 
 
Oh ja, dit was niet het eerste zelfgemaakte cadeautje dat Mats kreeg ...
 
 
Uiltjesstof: Owls Cream van Timeless Treasures bij Bambiblauw.
Kvarna-lamp: Ikea.
Turquoise biais: Veritas.
Tutorial lampenhoesje: hilde@home.
Groene en turquoise fleece: dekentjes uit de Zeeman.
Groene stof met turquoise stipjes: Stoffenspektakel.
Vilt: De Banier.
Vulling: een kussen uit de Ikea.
Inspiratie uilenknuffel: o.a. deze en deze pin en zelf verder getekend.
Blauw T-shirtje: Hema.
Flockfolie: Bambiblauw en De Banier.
 

7 opmerkingen

  1. HayHay!
    Wat een prachtige cadeaus!
    Super leuk gemaakt!
    De lamp van Ikea, zie je daarbij geen strepen door de stof?
    Ik heb deze lamp nog niet eerder gebruikt, wel de duurdere variant.
    Op de foto zie je er niets van.
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die voor Ada (zie augustus 2013) zat wat strak en daar zie je de strepen wel, maar bij de andere niet. 't Is een kwestie van de juiste afmetingen, denk ik. Dit is m'n vierde Kvarna-lampje tot nu toe ...

      Verwijderen
  2. Een heel mooi, kleurig geboortepakket! Je uiltje zou hier ook wel in de smaak vallen. Ik maakte vorige week nog een knuffel voor een baby'tje en toen kwam de Zoon ook al polsen wanneer hij nu ook zo'n beestje kreeg. Werk aan de winkel dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuke cadeautjes ! Vrolijk lampje, en dat uiltje is heel plezant ! Mooi gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve en stoere cadeautjes. Ik heb een zwak voor uiltjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi pakketje en het zachtste knuffeltje ooit! Kleine Mats werd verwend :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.